Köp- och leveransvillkor hos Frontapply.se

På Frontapply.se (Frontapply AB, org.nr. 559155-2053), kan du köpa fantastiska dörrhandtag, handtag och knoppar av hög kvalitet. Många av produkterna är tillverkade i Sverige och alla har kvalitetstestats av våra leverantörer. Vårt sortiment är brett men ändå noga utvalt och vår e-handel är skapad på detta sätt för att hjälpa dig att enklare göra det bästa valet av beslag.

Dessa köp- och leveransvillkor tillämpas på samtliga köp och beställningar gjorda på www.frontapply.se av kunder som är bosatta i Sverige. I det fall att du som kund är bosatt i annat land inom EU är villkoren tillämpliga i de delar där de inte avviker från konsumentlagstiftningen i det land där du är bosatt. Vi på Frontapply AB följer den konsumenträttsliga lagstiftningen i kundens land där så föreskrivs av EU-lagar och/eller regler.

Du som användare av frontapply.se eller kund till Frontapply AB har rätt att begära ut information kring dina personuppgifter. Du har också rätt att begära att dina personuppgifter ändras eller raderas. Vi frågor, tveka inte att kontakta oss på support@frontapply.se. Vi återkommer till dig så snart vi kan, oftast inom 24 timmar.

Ditt köp
Avtal om köp ingås när väljer att klicka på Slutför köp i kassan. En orderbekräftelse genereras därefter automatiskt ur vårt system utan manuell översyn. Om vi upptäcker oegentligheter eller oförutsedda avvikelser i din lagda order kontaktar vi dig.

Försäljning till minderåriga
Frontapply.se (Frontapply AB) ingår endast avtal med myndig person (18 år eller över), alternativt omyndig person med målsmans tillstånd och godkännande. Eventuella undantag finns i enlighet med Föräldrabalken.

Priser och moms
De priser vi har på vår sajt är inklusive 25% moms. Momsen är inkluderad i totalkostnaden som du ser i kassan. Undantag finns om du är registrerad företagskund. Ändras momsen så förbehåller vi oss rätten att ändra på priserna motsvarande ändringen. Prisjusteringar kan även ske när som helst utan förtida avisering.

Presentkort och rabattkoder
Har du fått ett presentkort eller en rabattkod så anger du denna innan du slutför köpet. Notera att det är ditt ansvar att tillse att ditt pris justeras till det du önskar betala innan du slutför köpet. Rabatter avdrages ej i efterhand. Har du fått ett presentkort och har frågor innan du använder det? Tveka inte att kontakta oss via e-post support@frontapply.se.

Produkter och totalkostnader
Samtliga produkter vi säljer kan brukas i Sverige. Totalkostnad som inkluderar fraktkostnad, eventuella andra avgifter och moms är inkluderat i det totala pris som du ser i kassan. Erbjudanden och rabattkoder/presentkort är tydligt specificerade i kassan. Eventuell lagerstatus visas alltid på produktsidan. Vi reserverar oss dock för eventuell slutförsäljning.

Fraktkostnad
Vi debiterar ett enhetspris á 49 SEK för ordrar som ej överskrider 750 SEK. För ordrar över 750 SEK debiteras ingen fraktkostnad. Fri frakt gäller ej företagspaket eller skrymmande varor.

Betalsätt
Vi samarbetar med Klarna Bank AB (publ org.nr 556737-0431) och erbjuder bland annat dig att betala med de vanligaste kredit- samt debitkorten, samt Klarnas tjänster 14–dagars faktura och direktbetalning.

Vid betalning ingår Klarnas köparskydd. Är du intresserad av att läsa mer om vad det innebär? Klicka här

Leveranstid
Varor som finns i lager levereras normalt inom 2-5 arbetsdagar från det att vi mottagit beställningen. I undantagsfall kan vår valda transportör inte ha daglig utkörning till vissa områden, då kan leveranstiden förlängas något. Om du köpt en vara som finns i lager och vi upptäcker att leveransen kommer beräknas till längre än 5 dagar ska vi ta kontakt med dig.

Leveranssätt
Leverans av beställda varor sker i första hand med DHL, DB Schenker eller Postnord.

Transportansvar
Transportansvar innebär att vi ansvarar för att försändelsen kommer fram hel till dig från oss. Vid en retur är det du som är ansvarig för godset och försändelsen från dig till oss. Du bör därför spara alla försändelsenummer från det fraktbolag du anlitat för att skicka varorna till oss. Packa varorna extra noggrant så att de inte skadas under färden och använd gärna ett alternativ där du kan spåra försändelsen, till exempel paket eller rekommenderat brev. Vid retur av paket från utlandet är det väldigt viktigt att du märker paketet med RETUR för att undvika extra kostnader.

Transportskador/Felexpediering
Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till Frontapplys kundsupport (support@frontapply.se). För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Be att transportören gör en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till Frontapply. Om en vara mot förmodan skulle vara felexpedierad, skadad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt avhjälpa felet.

Ej utlöst order
Löser du inte ut ditt paket så kommer paketet automatiskt gå i retur till oss efter 14 dagar och du debiteras för returfraktkostnaden på 200 kronor. Detta gäller DHL ombud, DB Schenker ombud samt Postnord MyPack Collect.

För tyngre eller skrymmande gods tillkommer även en kostnad enligt aktuell frakttabell. Om du har valt faktura som betalningsalternativ är det viktigt att du kontaktar Klarna för att undvika eventuell påminnelseavgift och dröjsmålsränta. Ersättning av outlöst paket skickas genom faktura via Klarna.

Leveransförsening
Hos oss har du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt. Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via email eller telefon.

Samtliga varor som säljs på Frontapply.se omfattas en garanti på minst två år från tillverkare, om inte annat påtalas. Alla varor omfattas dessutom av konsumentköplagen och alla ärenden kommer hanteras för att följa denna lag.

Returrätt
För privatpersoner gäller full returrätt i 30 dagar från det att varan mottagits. Ingen retur godkänns utan att man varit i kontakt med vår kundsupport, support@frontapply.se. Vi hanterar inkomna ärenden inom 5 arbetsdagar. För att förenkla förfarandet, skicka ett e-post med ditt beställningsnummer samt vilken/vilka varor som du vill returnera till vår kundsupport för vidare instruktioner. Tänk på att vi inte kan godkänna returer där originalförpackning är bruten. Vid en situation där returnerade varor ej går att sälja till ordinarie pris på grund av slitage, ej lämpligt packad eller liknande kommer ett avdrag göras motsvarande värdeminskningen.

Om någon vara skulle vara skadad vid ankomst, se separat avsnitt om reklamationer.

Fraktavgift och returporto betalas alltid av kunden. Vi rekommenderar dig alltid att returnera eventuella varor med spårbart fraktsätt, då du står som ansvarig för varorna. Vill du ha vår hjälp med en retur, tveka inte att höra av dig till oss.

Undantag från ångerrätten
Vill du göra ett köp av en produkt med tillval/specifikationer/färger som vi inte tillhandahåller i vårt ordinarie sortiment och som sedan beställs eller tillverkas speciellt för dig enligt dina specifika önskemål gäller inte ångerrätten.

Returadress
Frontapply AB, Maria Bangata 4A, 118 63 Stockholm

Kontakta oss snarast om en vara är felaktig eller defekt. Returnering av en reklamerad vara sker alltid på vår bekostnad, men kontakta oss alltid innan Ni returnerar en vara. Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott). En defekt vara ersätts i första hand med en ny felfri. Observera att synliga transportskador måste anmälas inom 3 dagar till vår kundsupport.

Kontakt vid reklamation
E-post: support@frontapply.se

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i marknadsföringen och för utgående sortiment. Vi har ingen skyldighet att leverera varor med uppenbar fel prissättning. Vi garanterar inte att varor levereras inom angiven tid då oförutsedda förseningar kan inträffa.

Tvist med anledning av tillämpningen eller tolkningen av dessa köpvillkor skall i första hand lösas genom förhandling mellan kunden och Frontapply AB. Kan dessa parter inte komma överens avgörs tvisten i svensk domstol enligt svensk rätt.

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.